2015- nyårsdagen igen?

Sjukdom, massor av olästa böcker, jul och nyår har gjort att jag har försvunnit härifrån. Men nu kommer jag tillbaka med en kort berättelse om en långsam nyårsdag.

2015 börjar i Dalarna med två hundar och fyra vuxna. Jag och Sambon tittade på Ivanhoe och åt chips. De fyra vuxna vill promenera, och de var fler, så jag tvingades leka Bambi på hal is i rosa gympadojjor och kostymbyxor. Halkade inte men Sambon fick nästan ett blåmärke på armen. De få stunder jag kollade upp var det riktigt vacker, men det mesta jag såg var is, mark och snö.

Åt middag av falukorv och mos, kändes lite konstigt efter alla julmat och oxfilé. Men falukorven smakade därför ännu bättre. Efter middagen blev det packning, leta rätt på alla saker som spritts sig över hela huset: Varför är Sambon kamera på toaletten? Vart är min tröja? Vems mobilladdare är det här? Följdes av massor av kramar, ” Hej då, det var trevligt” ”Tack för att ni kom hit” ”Ta hand om er” och sedan kramaktigt hålla sig fast i bilstolen när föraren körde om två bilar vid möte i kurva.

Kommentera

