Vaknade tidigt, vaknade sent

Vaknade halv sex. Tänker ”aha! – då kan jag vara pigg och aktiv hela dagen och vissa vilken duktig sambon jag är. Klockan sju väcker jag sambon genom att krypa ner bredvid honom och knuffa på honom.

Vaknade igen klockan elva med att sambon sätter sig på sängen bredvid mig med smörgås och kaffe och säger ”Kanske dags att vakan nu?” Han ser ovanligt pigg och vaken ut.

FAAAN! Jag var ju vaken. Tänker först hoppa ut sängen och ändå vara lika duktigt. Men det är ju skönt med sovmorgon och gott att äta frukost i sängen. Kanske läsa lite. Det är ju så mysigt under täcket.

2 thoughts on “Vaknade tidigt, vaknade sent

Kommentera

