Halloween in the past

I år är Halloween mysig. Firades i soffan med sambon, pizza, 1 kg godis och b-films skräcken från 80 talet ‘Terror på Elm Street’. 

Så ingen rolig kostym att vissa upp. Men tidigare i år var jag på ett kostym-party. Glömde såklart bort att jag skulle klä ut mig. Efter några minuters hysteri tog jag en post-it-lap som jag skrev GUD på och fästa på tröjan. Billigaste och bekvämaste kostymen någonsin.

Senare på kvällen stod jag lutad mot en dörr när en snubbe frågade ” Tillåter Gud att man passerar?” Jag svarade såklart ‘Ja’ och fick sedan beröm för bästa kostym. Vågade inte berätta att kostymen var en nödlösning. Låtsades istället att den var väldigt genomtänkt.

One thought on “Halloween in the past

Kommentera

