Att se på film

När min sambo och ja ska se på film tar det alltid lite extra tid. Sambon gillar när allt är perfekt medan jag gillar att sitta kvar i soffan. Först ska en film väljas: möjligen någon av mina DVD:er eller kanske på Netflix? Om det blir Netflix ska måste vi välja vilken dator. Min dör efter en stund, vi vet inte varför. Men sambons har ingen HDMI kabel. Sen ska bild flyttas från datorn till tv:en. Då slutar ljudet att fungera.

”Det gör inte” säger jag till sambon som ger mig en irriterande blick. Inte lätt alla gånger. När ljudet startar fungerar inte texten och sen dör internet. Efter någon minut dör min dator. Sambon hämtar sin dator och börjar om hela processen.

Jag, som för ungefär 15 minuter sedan tröttnade, har börjat tända ljus ÖVERALLT i hela lägenheter. Hur kan man ha så mycket tända ljus? Jag plockar fram filtar, putar in soffkudden, ställer fram vatten och glas. Tittar på sambon, försöker starta min dator. Slö surfar lite på mobilen. Äntligen fungerar allt som det ska. Då somnar Sambon på min axel.

One thought on “Att se på film

  1. Ha ha känner igen det där, men nu kör vi appleTV så vi får netflix direkt i TVn vilket gör att vi kommer igång liiiite snabbare iaf ;-D Ha en fin onsdag!

    Gilla

Kommentera

