Sovmorgon

Alarmet ringer halv sju. Klockan åtta väcker jag sambon. Han tittar på mig och somnar om.
Alarmet ringer tio över åtta. Försöker övertala sambon att berätta för mig om han ska stiga upp eller sova vidare. Ställer om alarmet till klockan nio.
Alarmet ringer klockan nio. Försöker väcka sambon genom att säga:”Det är jätte sent nu, Dags att vakna”. Sambon grymtar.
Jag vaknar strax innan tio. Stiger upp och äter frukost. Sambo sover vidare. Tycker det är skönt att jag fått sova nästan två timmar mer.

One thought on “Sovmorgon

Kommentera

