Några enkla lådor

Min vän H har nyligen flyttat. Bara några minuter från min byggnad. Idag ville vännen H ha hjälp att bär hem en soffa från ICA. Jag hade mina negativa tankar runt, men man måste ju ställa upp. Så traskade iväg till ICA och möte upp vännen där som såg orolig ut. Paket var förvånansvärt litet och vägde inte mycket. Det kan omöjligt innehålla en soffa i paket. Jag hade rätt. Efter vi öppnat det och kollat ner fanns där bara ett SOFFÖVERDRAG. Vännen H har alltså köpt ett sofföverdrag till en soffa hon inte äger.

Vännen H hade också köpt en ny säng men fanns det svårt att skruva ihop lådorna. Jag vet att IKEA kan vara tricky så erbjöd min hjälp. Den var, så att säga, behövlig på ett icke-behövligt sätt. Fick ihop lådorna på mindre än 1 timme medan vännen gjorde te och menade på att ”hon hade också fått ihop lådan om hon hade vetat hur”.

One thought on “Några enkla lådor

Kommentera

